Nume.

20 Dec

(Tot Alex a scris şi asta.)

Numele. Aeroport. A fost aşa:

Prin iulie se făcea că urma să avem un concert în Lente (care a ieşit oribil, dacă ne amintim bine). Mijlocit de prietenul nostru Radu Râpeanu. După ce s-a bătut mâna cu Lente, ne-am întâlnit cu Radu în Green (de ce nu în Lente?, mă întreb acum. Nu ştiu.) să vorbim una-alta, adică ce o să cântăm, cum, cât, de ce, şi aşa mai departe. A venit la un moment dat vorba despre promovare, şi Radu a zis o chestie deşteaptă, şi anume că ne-ar trebui un nume.
Ştiam asta, mă certam cu Luca aproape zilnic, făcusem o listă lungă, care creştea văzând cu ochii, de nume care îi plăceau unuia dintre noi la nebunie şi pe care celălalt le ura de moarte. Mickey Moise, Demolarea Doamnei Paraschivescu, Video, Rolling Petre, Dihor şi Salamandru, Dincolo, Polonia, Weihnachtsmann, Policolor şi Zumnedeu sunt numai câteva dintre ele. Ne-am ciondănit puţin şi de faţă cu Radu, până când el, plictisit, ne-a întrebat dacă nu există chiar nici un nume asupra căruia am putea cădea de-acord. “Păi”, a zis Luca, “cum ar fi Aeroport?” – “Nu ştiu”, am răspuns. “Parcă-ţi plăcea”, a zis Luca. “Hm”, am spus eu. “Hm”, a spus şi Radu.
S-a lăsat o tăcere, fiecare a sorbit o gură de bere, şi-a aprins o ţigară, s-a uitat la cerul înstelat care nu se vedea pentru că eram sub un pom. “Păi, bine”, am zis eu în cele din urmă, şi de-atunci ne numim Aeroport.

Leave a Reply

