Povestea p scurt. p foarte scurt

21 Dec

Spusa de Luca:

Ma nasteam acum 31 de ani undeva in casa celui care astazi este regizorul Alexandru Tocilescu. Parintii nostri erau prieteni, lucru consfintit prin vodca, dar nu numai. In fine. La aparitia mea pe lume, insa, primul lucru pe care l-am vazut in fata ochilor a fost un copil foarte urat, pe numele lui Alex. Baiatul lui Alexandru Tocilescu. Cam asa arata el, ca sa va faceti o idee.

Vazand ca apar, Alex a urlat:

– AAA! Ia uite-l pe Luca! Asta o sa fie prietenul meu!

Lucru care s-a dovedit adevarat, spre nefericirea mea. Degeaba i-am furat vagonul  de la trenuletul electric cand aveam 3 ani, degeaba i-am infundat unul din orologii cu cascaval cand aveam 18. Nimic n-a mers. Prietenia noastra a ramas nestirbita pana azi, in ciuda muntilor si oceanelor care ne-au despartit. In ciuda Germaniei, in ciuda lui San Francisco, in ciuda Angliei, in ciuda Frantei, in ciuda New York-ului. Si, mai ales, datorita cartilor si poeziilor pe care le-a publicat fiecare pentru ca celalalt scria la randul lui.

Asa se face ca printr-un februarie 2010, m-am trezit cu un mail de la Alex:

– Ba, zicea. Io vreau sa vin in Romania sa fac muzica. Te bagi la bass?

– Esti cretin, am replicat eu, dar asta era deja evident, deci nu spuneam un lucru nou. Fiind si eu cretin, am zis da. Si iata-ne aici, dupa concertul cu numarul 8 si un viitor mai mult decat ok in fatza.

Suntem aici, totusi, inca o data, si datorita oamenilor providentiali care au aparut langa noi. Am sa-i numesc inca o data, cu litere de-o schioapa, intr-o ordine aleatorie:

CATALIN RUSU, cel care m-a salvat intr-un moment greu al vietii mele. Si care a avut grija ca noi sa avem un telefon de pe care sa ne putem aranja lucrurile cu muzica, ceea ce am si facut. Amanunt mic, dar extrem, extrem de important, fara de care s-ar fi ales praful in multe momente. Iti multumim mult, Catalin si probabil ca o s-o tot facem.

IOANA MANOIU si ROXANA POEDE – au fost cu noi din primul moment si a contat enorm. Au crezut in noi, ne-au simpatizat si poate fara sa vrea ne-au propulsat pana la momentul actual.

MARIUS BADRAGAN – fara un bass imprumutat de la el, 5 din cele 8 concerte n-ar fi existat. Iarasi, genul de amanunt hotarator, care te trimite fie la gunoi, fie te duce mai departe. Noi am ales varianta 2, iar el a crezut in nebunia noastra.

RADU RAPEANU – s-a indragostit de noi intr-un moment in care eu nu credeam foarte mult in ce facem si ne-a impins inainte. Si, asa cum ati aflat deja de la Alex, este la randul lui responsabil pentru ca astazi ne numim Aeroport.

ANDREI FOREST – bateristul trupei Zob. Fara el, mixul Simona Ionescu n-ar fi existat.

MARIA BALABAS – uluita de impertinenta noastra, ne-a deschis usa unuia din cele mai misto concerte pe care le-am dat, al doilea, anume in Cafepedia Romana. Si a facut, evident, mai mult de-atat, n-ar ajunge multe pagini sa spunem cat de importanta e pentru noi.

ALIN IONESCU – am spus-o deja, Alin este inspiratia noastra si ingerul nostru pazitor. Si fara suplimente financiare care sa fi venit de la el, astazi nu eram. Asta ca sa nu mai spun ca prietenia mea cu Alex nu a fost o linie, ci un triunghi, iar Alin este cel de-al treilea varf al lui. Sa ma scuzati, va rog, daca aceasta comparatie e cretina, dar n-am gasit alta. Da, e destul de cretina.

ION ILIESCU – nu, scuze, asta era un banc la fel de idiot. Circula insa vorbe cum ca batranul politician ar vrea sa ni se alature la fluier.

In fine. Acum descopar si eu ca multumirile care se pun de obicei undeva jos pe coperta albumului nu sunt un banc. E vorba de oameni adevarati, buni, care cred in tine, si care pun umarul sa te ajute.

Vestea proasta – de fapt buna – e ca lista e de trei ori mai lunga si se tot mareste.

Am s-o continui.

2 Responses to “Povestea p scurt. p foarte scurt”

  1. Dulce Deea December 21, 2010 at 15:28 #

    Iliescu este la fluier a pagubă, aşa-i?🙂

    Fermecătoare povestirea. Mai vrem din culisele secretelor enigmatice ale Aeroportului🙂

  2. Maria December 31, 2010 at 16:59 #

    mda, pare ca nu ati prea avut de ales

Leave a Reply

