Concert Aeroport #16. Si omagiile mele

19 May

Intr-o zi neobisnuita de luni, intr-un loc foarte misto, anume clubul Tete-a-tete din Herastrau. Art Coffee & Chill, dupa cum anunta chiar el si unde am cantat cu trupa Ulise, care a deschis pentru noi. Ne-am simtit excelent si dupa cum le ziceam si gazdelor (musicamp, cei la care am inregistrat Vai) nu mai lipsea decat un semineu in care sa palpaie ceva flacari si am fi fost chiar ca acasa.

Postarea asta e insa si despre altceva. Despre oameni din spate, din urma, care au avut impact asupra altor oameni. Cum am fi noi, cum as fi eu. Postare inspirata de acest interviu cu Mircea Bujoreanu, personaj pitoresc important dupa parerea mea in caleidoscopul muzicii romanesti de pana in 2000. Singurul om care a construit sau construieste bass-uri fretless cu vibrato.

Sau, daca nu stiti ce e aia, uite o comparatie: un bass fretless cu vibrato e ca o femeie scandinava nascuta din tata mulatru si mama suedeza, pe care daca o apesi cum trebuie pe buric incepe brusc sa cante jazz manoush.

Si-acuma incepe si postarea, prilejuita de aducerile aminte ale lui Bujoreanu:

Era, cred, 1995, sau cam asa ceva, si in liceul N. Tonitza unde invatam s-a anuntat ca vom avea un nou coleg. Gasca noastra s-a bucurat: inca un fraier pe care sa-l batem si de care sa ne batem joc.

Privelistea de a doua zi, insa, era complet opusa asteptarilor noastre. De poarta scolii s-a apropiat un individ mic, atat de plin de muschi incat ne-am ascuns fiecare pe unde putea. Cand am iesit din barloguri si am vazut ca tipul era o forta a naturii, am inteles subit ca el e noul sef.

Virgil il chema.

Treptat, insa, am inteles cu uimire ca Virgil era mai mult decat o forta bruta. Nu numai ca desena extraordinar, dar muzica electronica pe care o facea acasa era din alta lume. Din niste aparate mici pe care apasa cu muschii lui de brontozaur, scotea ceva ce el numea “acorduri stelare”, o expresie pe care am furat-o de la el si am folosit-o in ceea ce scriu pana in ziua de azi.

N-a durat mult pana sa devenim cei mai buni prieteni. La indemnul lui mi-am luat chitara rece de-acasa, m-am dus la el si am taiat-o cu fierastraul, incercand sa obtinem ceea ce noua ni se parea ca va fi o chitara electrica. I-am pus o doza. Am amplificat-o la un casetofon atat de prost incat sunetul care iesea din el semana, total intamplator, cu o chitara electrica. Dupa care Virgil trecea la butoanele lui si impreuna ne dedam la “muzica stelelor”, facand primele noastre inregistrari. Le mai am si azi pe niste casete.

Luni seara, si nu numai, m-am gandit fara sa vreau la el. Cam la toate concertele m-am gandit la el, pentru ca fara el nu m-as fi apucat niciodata de muzica.

Virgil, in ciuda dimensiunilor colosale, era un tip atat de sensibil, incat te intrebai daca muschii sunt directi proportionali cu poezia. Daca in bratul lui mare cat capul meu se afla toata muzica aia pe care o facea. Daca in cele 280 de kilograme pe care le impingea la piept era ascunsa dimensiunea lui inefabila. Daca cei care ii suflau in struna cand a devenit campion mondial de culturism stiau cu adevarat cine e.

Din pacate, am ramas fara el cand avea 24 de ani. Restul a scris presa.

Stiu doar ca mi-e dor de el si ca el s-ar fi bucurat sa ne vada astazi.

I made it so far, my friend.

I made it so far.

Luca

3 Responses to “Concert Aeroport #16. Si omagiile mele”

  1. Bogdan June 28, 2011 at 15:42 #

    Salut,
    Este interesant site-ul tau si as vrea sa te intreb daca vrei sa il muti pe un domeniu de sine statator (adica sa scapi de .wordpress.com din coada link-ului site-ului tau) eu ma ocup cu crearea de site-uri in WordPress. Daca esti interesat contacteaza-ma pe site-ul meu http://www.bogdanroman.com/ si discutam mai multe.
    Multumesc,
    Bogdan

  2. dicanel March 21, 2013 at 00:47 #

    Antivirusul meu zice că pe blogul vostru e ceva periculos (ceva cu twitterbuttons)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Te sărut cu dulceaţă de cireşe amare « Deea Dulce mult aduce - June 22, 2011

    […] Amalia, Arhetipal, Adrian Suciu, Amalgamax, Alex Moldovan, Adrian Georgescu, Alphablog, Anavero, Aeroport Band, Ben Ungar, Black Leviathan, Camelia Tabacu, Călin Hera, Codruţa Marinescu, Cogito, Corina […]

Leave a Reply

